شناسهٔ خبر: 95307 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری افزون بر ۲۵۶ میلیارد ریال اجرایی شد؛

انجام عملیات آسفالت میکروسرفیسینگ در آزاد راه تهران-قم

اجرای میکروسرفیسینگ در محور آزاد راه تهران-قم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، از اجرای عملیات میکروسرفیسینگ (آسفالت حفاظتی) در آزاد راه تهران – قم به طول ۵۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۵۶ میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، از اجرای عملیات میکروسرفیسینگ (آسفالت حفاظتی) در آزاد راه تهران – قم به طول ۵۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۵۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ از روش‌های جدید ترمیم و نگهداری راه‌ها است، که این طرح با هدف آب‌بندی سطحی جاده‌ها، جوان‌سازی آسفالت‌های قبلی، بهبود اصطکاک سطح محور و افزایش عمر روسازی در آزاد راه تهران – قم اجرایی شده است .

وی افزود: فاز اول اجرایی شدن عملیات مذکور شامل تراش و اجرای آسفالت جایگزین در محور تهران به سمت قم و در محدوده استحفاظی به طول ۵ کیلومتر اجرا شده که فاز دوم اجرای پروژه آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ به عنوان جایگزین لایه توپکا در محدوده فوق به طول ۵۵ کیلومتر در حال اجراست.
 نوروزی در خصوص مزایای پوشش محافظتی آسفالت میکروسرفیسینگ تصریح کرد: پر کردن گود افتادگی ها و اصلاح ناهمواری های عرضی و طولی جاده، پرکردن درزها و ترک های کم عمقی و سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه راه و در نتیجه جلوگیری از نشست و  ایجاد ترک، زیبایی بیشتر جاده، رفع قیرزدگی سطحی، کاهش خطرات و معضلات ناشی ازاختلال در ترافیک به علت سرعت بالای اجرا، هزینه کمتر اجرا نسبت به آسفالت گرم، عدم نیاز به شانه سازی بعد از انجام روکش(حفظ وتطابق با وضعیت موجود شانه سازی)، عمل آوری آن بدون نیاز به دستگاه های مختلف مانند غلطک، امکان بازگشایی مسیرو عبور ترافیک کمتر از یک ساعت وکاهش هزینه های نگهداری از مزیت های این نوع آسفالت است.

مدیرکل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای استان تهران افزود: از آن جا که در محور آزاد راه تهران – قم میزان تردد و سرعت عبوری وسایل نقلیه عبوری بسیار بالا است این مهم می تواند موجب کاهش چشمگیر احتمال تصادف های زنجیره ای شود.